BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday 23 September 2010

Hati hati dengan hati

Assalamualaikum..

Hari ini bukan hari saya.Bukan hari yang saya selalu harapkan.Walaupun angin Autumn meniup niup daun2 kering tapi ini bukan lah harinya.Apabila direnung renungkan balik,saya memang tidak berbuat salah dan berkelakuan tidak senonoh.Tapi kenapa hari ini bukan hari ceria saya.Segalanya tidak berlaku seperti yang dirancang.Segumpal daging yang mengawal segala-galanya adalah punca segala-galanya.HATI.Anugerah Nya ini memang hebat sekali tetapi boleh dirosakkan oleh sang pemilik hati.Ada juga yang pernah berkata bahawa hati adalah punca segala-galanya.Hati yang mengawal emosi,perasaan dan akal fikiran.Sebagai hambaNya yang lemah,saya juga tidak mengawal hati ini.Memang luaran berkelakuan baik,tetapi bagaimana pula dengan zina hati?Memikirkan perkara yang tidak berfaedah,berangan-angan,riak..Istighfar..Semoga saya dapat pengajaran untuk hari ini.
Jazakillah Hani kerana sudi mendengar luahan hati sewaktu kelas Fisiology tadi.Memang membantu.Anda memang memahami.Saya terharu.Memang membantu.
Kita merancang,Allah menentukannya dan Dia lah yg Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita.
Alhamdulillah =)

2 comments:

Unknown said...

mai syg~
salam~
alhmdulilah..ari nie Mai dpt sesuatu yg
berharga sgt..yg mun rse bukn org bese yg bole dpt..
tp mun nk mai tw yg mai bkn sorg2..
mun pn dpt 3..
mun xtw kn mne silapnye..
mun da bole agk ari nie ade mcq peripheral tue..
mun da blaja dri mlm td..
mun xnk jdik sorg2 lg dpt 4 cm mnggu lpas..
tp xtw kt mne silapnye..
cuma 3 jek yg mmpu dpt..
Allah jek yg tw hati nie..
sedihnye la..
tp insya Allah mun yakin ade hikmah
kt sebalik sume kejadian~
mun bkn nk mnunjuk ke ape..
tp mun pn da pna rse sblom..
slalu rse ujian kita sgt berat..
tp sbnrnye ade lg org yg Allah
uji lg berat snanye..
ingat la Mai..
Allah uji kita tnda Allah syg kita..
bila kita diuji,kita akn selalu ingt Allah..kn tue mnde baek?
smoga Mai tabah mnempuh ujian nie..~
mun tw mai bole!
ingt~
belajar krn Allah~
bkn sbb clloq,bkn sbb cg
sbb kita mmg perlukan
ilmu tue tuk bntu umat islam len~
insya Alla~
jazakillah Mai~
may Allah bless.
love u,
~mOoN~

aremarl said...

why mai?
what happened?